Friday, February 13, 2009

Alien On The Earth. #2

Aku rasa kau pun perasan kan (bukan maksud aku "kau perasan"), nama-nama album yang macam biasa dilihat di facebook.

Aku senaraikan yang paling selalu aku tengok.

  • New York Baby; tak semestinya New York, boleh jadi tempat lain, tapi tu yang aku selalu lihatlah, tapi aku hairan juga, kenapa mesti "Baby", aku rasa tak ada pun "Sungai Padas Baby" ataupun "Pulau Baby Besar", bila mereka lawat tempat-tempat menarik di Malaysia.
  • The Good Old Days; kadang-kadang ditaip "the good ol' days", untuk menekankan penggunaan "ol'", yang tujuannya adalah untuk menarik minat orang lain untuk melihat, dan kadang-kadang boleh menimbulkan monolog dalaman untuk orang-orang yang mengalami masa lampau yang sukar, "best dia ni."
Yang lain-lain tu mungkin diluar pemerhatian aku, mungkin kau boleh kongsi, atau beri sebab-sebab yang menunjukkan aku salah.

No comments: